~Eu te cunosc, Natargi ~

Eu te cunosc, te ştiu de mult

Iubita mea dintr-o ţară necunoscută!

Sălaşul tău este pe malul mării,

Iubita mea dintr-o ţară necunoscută!

Te-am văzut în zori de ziuă, toamna

Te-am văzut într-o noapte cu lună plină.

Eşti veşnic prezentă-n suflet

Iubita mea dintr-o ţară necunoscută.

Iar melodia ta vibrează-n cer,

şi-mi răsună chemarea ta-n inimă.

Ţi-am dedicat întreaga viaţă ţie

Iubitul meu de dincolo de munţi!

Am fost mult timp pribeag în lume

Abia acum am ajuns pe meleagul tău.

Te-aşteaptă musafirul în prag,

O, vino, iubita mea dintotdeauna!

O, Nataraj, ale dansului ritmuri

Desfac toate legăturile-n cale.

Din somn mă trezeşte, în suflet răzbeşte

Cu ritmul eliberat al muzicii tale.

Cu atingerea vârtejului piciorului tău

în lacul minţii lui Sarasvati, mereu

Din yoga-n yuga, din timp în timp,

cu melodii, melodii, cu ritm, cu ritm

Valul trezeşti, îmbătătoare stârneşti

Mireasma din albe de lotus petale.

Salut, Salut, Salut 😉

A dansului tău nesfârşită comoară

Sufletu meu l-a umplut.

În  dansul tău eliberarea-i

Maya în dansu-ţi s-a-ntrupat.

În fiecare atom, al cosmicului corp

Umbra dansului tău a vibrat.

A dansului tău cosmic legănare

Şi legătură e şi dezlegare

Din yuga-n yuga, din timp în timp,

Cu melodii, melodii, cu ritm, cu ritm,

Al dansului sfârşit, cine-l poate afla

Nu desluşesc oricât aş cugeta.

Salut, salut, salut

al dansului tău nesfârşită comoară

Sufletul meu l-a umplut.

Prin dansul tău vrăjit, frumoasă

Rebelă moleculp s-a-ntrupat;

Picioarele-ţi încingând, clopoţei luminând

Soarele şi luna au sunat.

Cu viaţa-durere din dans, ai trezit

La conştiinţă iar, inconştientul infinit,

Din yuga-n yuga, din timp în timp

cu melodii, melodii cu ritm, cu ritm,

cu bucurie şi tristeţe-n împletire

O, Nataraj, Suprema-ţi Fericire.

Salut, Salut, Salut

Al dansului tău nesfârşită comoară

Sufletul meu l-a umplut.

unknown photo

unknown photo

În lumea mea, dansul tău

E vibrândul tău păr încâlcit.

Prin lumi învârtindu-mă, în ritmul-vârtej

Al jocului tău, am venit.

O, tu, ascetule, o frumosule!

O, Sankara, o, înfricoşătorule!

Din yuga-n yuga, din timp în timp,

cu melodii, melodii, cu ritm, cu ritm,

Al dansului de viaţă şi moarte tamburină

ca bubuit de tunete răsună.

Salut, salut, Salut

Al dansului tău nesfârşită comoară

Sufletul meu l-a umplut. *

Inima mea  ţi-a dăruit! 😉

* Eu te cunosc, Natargi sunt două poeme din volumul scris de Rabindranath Tagore, „Soarele din prima zi”, editura Cununi de Stele..cu mici inflexiuni.

** mulţumiri muzicii pentru ritmul sufletului 😉

 

Lasă un răspuns

